برندهای برتر بست داربست

برندهای برتر بست داربست

همان‌طور که می‌دانید، کار در ارتفاع بالاتر از دو متر برای کارگران بسیار مشکل و خطرناک است. به همین دلیل، برای رفع این مشکل از سازه‌های داربستی استفاده می‌شود. داربست، متشکل از لوله‌هایی است که با کمک بست به یکدیگر متصل می‌شوند. وجود داربست علاوه بر اینکه محدودیت‌های نیروهای فعال در ساختمان‌سازی را برطرف می‌کند، باعث افزایش ایمنی آن‌ها نیز می‌شود. ملزومات داربست همچون لوله و بست، توسط تولیدکنندگان ایرانی در سطح کیفی بالا تولید و عرضه می‌شوند که در ادامه، قصد معرفی برندهای برتر بست داربست در داخل کشور و ویژگی‌های تخصصی این محصولات را داریم. با ما همراه باشید.

بست داربست چیست؟

بست داربست، کار شکل‌دهی به سازه داربست را از طریق اتصال لوله‌ها انجام می‌دهد. بست باعث وصل شدن محکم لوله‌های داربست به یکدیگر می‌شود و ایمنی لازم را در محیط ایجاد می‌کند. تولیدکنندگان با روش ریخته‌گری و همین‌طور ضربه زدن به آهن، اقدام به تولید بست می‌کنند. بنابراین، این محصول در مدل‌ها و جنس‌های متنوعی تولید می‌شود که هر کدام، از کارایی ویژه‌ای برخوردار است.

انواع بست داربست از نظر نحوه تولید

همان‌طور که اشاره شد، بست با روش‌های مختلفی تولید می‌شود که هر شیوه از مزایا و معایبی برخوردار است. در قسمت زیر به بررسی انواع بست از نظر روش تولید پرداخته‌ایم:

  • بست ریخته گری

برای ساخت بست به روش ریخته‌گری، مذاب را درون قالب‌های ماسه‌ای می‌ریزند. به ‌طور کلی، قیمت بست ساخته‌شده با ترفند ریخته‌گری، مناسب است که این موضوع از محاسن آن به حساب می‌آید. همچنین این قیمت مناسب، باعث استفاده گسترده از بست ریخته‌گری در پروژه‌های کوچک شده است. به ‌این‌ ترتیب، جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت‌وساز از این مدل استفاده می‌شود. از معایب این محصول نیز می‌توان به مقاومت پایین آن در مقایسه با بست فورج اشاره کرد.

  • بست فورج

برای تولید بست فورج بایستی به آهن گداخته‌شده، ضربه زد و آن را پرس کرد. یکی از مزایای این محصول آهنی، مقاومت بسیار بالای آن است. برای ایجاد استحکام در این مدل از پوشش گالوانیزه استفاده می‌شود. این پوشش، بر مقاومت بست در برابر خوردگی می‌افزاید و در نتیجه، عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.

بست فورج

 

 

انواع بست داربست از نظر سبک اتصال

بست از نظر سبک اتصال دارای چندین مدل ازجمله تک‌ پیچ، دو پیچ، چهار پیچ، تخته گیر، کفی، آهن گیر، مغزی، رابط لوله‌ای و گردان است که در قسمت زیر به متداول‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • بست داربست دو پیچ

این بست باعث متصل شدن لوله‌های داربست به شکل تقاطعی می‌شود. کار اتصال در این مدل فقط با دو پیچ صورت می‌گیرد؛ به همین خاطر سرعت نصب آن بالا است. این کوتاه بودن زمان نصب، باعث شده که به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بست‌های داربستی به حساب بیاید. همچنین وزن تقریبی مدل دو پیچ حدود 1400 گرم است.

 

 

بست چهار پیچ یکی دیگر از مدل‌های پرکاربرد است که باعث وصل شدن لوله‌ها به شکل تقاطعی و با زاویه ۹۰ درجه می‌شود. برای پیاده‌سازی این مدل، به ملزوماتی نظیر چهار پیچ، چهار مهره، چهار واشر و دو برگه نیاز است. جنس آن نیز از داکتیل بوده که این چدن نشکن مقاومت بالایی دارد. وزن این بست پرفروش نیز حدود ۱۳۰۰ الی ۱۶۵۰ گرم است.

 

 

شیوه اتصال این بست، متفاوت از دو مدل قبلی است. در این مدل، نیازی نیست که لوله‌ها در زاویه ۹۰ درجه قرار داشته باشند. بست گردان شرایطی را مهیا می‌کند تا لوله‌های متقاطع بتوانند بر روی یکدیگر به حرکت درآیند. این تحرک باعث شده است که بسیاری از افراد به آن بست ۳۶۰ درجه هم بگویند. همچنین این محصول یکی از بست‌های متنوع است؛ چراکه در انواع 2، 4، 6 و ۸ پیچ ساخته می‌شود. برای تولید آن نیز از چدن نشکن استفاده می‌کنند و وزن حدودی آن ۱۷۵۰ گرم است. در ضمن، از این بست بیشتر در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌های مختلف استفاده می‌شود.

 

 

تولیدی بست داربست در ایران

وجود تولیدی بست داربست در کشور اهمیت زیادی دارد. ایران یکی از کشورهای پیشرو در عرصه تولید ملزومات ساختمانی و صنعتی محسوب می‌شود که در زمینه تولید بست نیز به موفقیت‌های قابل‌توجهی دست یافته است. تولیدکنندگان ما به‌خوبی موفق شده‌اند، انواع بست را در سطح کیفی بالا تولید کنند.

این موضوع باعث تأمین همه‌جانبه بست و لوله داربست در داخل کشور شده است که این دسترسی راحت و ارزان به سازه‌های داربستی، زمینه پویایی صنایع مختلف را فراهم می‌کند. هم‌اکنون نیز برندهای معروف زیادی در حال فعالیت هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

معرفی برندهای برتر بست داربست

بست توسط تولیدکنندگان زیادی در کشور ساخته می‌شود که در قسمت زیر به برندهای مطرح این محصول اشاره کرده‌ایم:

  • دارکوب
  • فولاد بست
  • فولاد گستر
  • فولاد شرق
  • ایران بست
  • تهران بست

این برندها در تولید بست سبک و سنگین تخصص دارند و به‌خوبی توانسته‌اند، انتظار مشتریان از یک بست درجه‌یک را فراهم کنند.

 

خرید بست داربست با قیمت مناسب

قیمت مناسب، یکی از مشخصات بست‌های داربستی تولید ایران است. در واقع، دستمزد نیروهای کاری در کشور ما کمتر از کشورهای دیگر است که همین موضوع، تأثیر زیادی بر قیمت این محصول دارد. نیروهای ایرانی با وجود تجارب بالا و پیاده‌سازی ایده‌های ناب، از متوسط حقوق کمتری نسبت به همکاران خارجی خود برخوردار هستند.

بنابراین محصولات ایرانی در سطح استاندارد، تولید می‌شوند و با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز به فروش می‌رسند. این مسائل باعث محبوبیت خرید بست ارزان‌قیمت ایرانی در بین صنعتگران شده است. همچنین برای خرید بست داربست با قیمت مناسب، بایستی برندی را انتخاب کرد که محصولات خود را در کیفیت حداکثری و رنج قیمتی پایین عرضه می‌دارد.

سخن پایانی

بست داربست بازار، یکی از بهترین محصولات حال حاضر کشور است. ما بر آن شده‌ایم تا انواع بست را در سطح کیفی استاندارد و قیمت رقابتی در اختیار صنعتگران محترم کشورمان قرار دهیم. این محصول از مراحل لازم برای رسیدن به کیفیت حداکثری عبور کرده است و با ضمانت کیفیت به فروش می‌رسد. ارائه بست‌های مرغوب باعث قرارگیری نام شرکت در بین برندهای مطرح کشور شده است که این جایگاه و رضایت حداکثری مشتریان محترم، مایه افتخار و مباهات مجموعه داربست بازار است.