داربست مثلثی

داربست مثلثی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای داربست مثلثی

همان‌طور که اشاره کردیم از داربست‌های مثلثی می‌توان برای دسترسی به ارتفاعات بالا استفاده نمود و در همین راستا برای ساخت انواع دالان‌ها و زیرسازی پل‌ها، از این مدل استفاده می‌شود. علاوه بر این، داربست مثلثی استحکام و مقاومت بالایی در برابر وارد شدن فشارهای فیزیکی دارد؛ به همین دلیل می‌توان از آن به‌عنوان جک سقفی، برای تحمل وزن سقف نیز استفاده نمود. به کار گیری این مدل، هیچ محدودیتی ندارد و می‌توان از آن برای پروژه‌های کوچک و بزرگ ساختمانی، استفاده کرد.

ویژگی‌های دیگر داربست مثلثی

برای تهیه و نصب داربست مثلثی، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید از لوله‌های فرسوده و آسیب‌دیده استفاده کنید. برخی افراد از لوله دست دوم استفاده می‌کنند که این کار می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را برای کارکنان به وجود آورد. جنس لوله‌های مورد استفاده، باید از بهترین متریال ممکن باشند که به‌هیچ‌عنوان در صورت وارد شدن فشار، خم یا کج نشوند.

سازه مثلثی در حالت معمولی تحمل 14 تن بار را دارد؛ اما درصورتی‌که تغییراتی در نحوه اتصالات و برخی از جوشکاری‌ها انجام شود، می‌توان این میزان از تحمل بار را ارتقا داد. مونتاژ اسکافلد و همچنین دمونتاژ کردن آن، به‌راحتی انجام می‌شود و نیاز به تخصص خاصی ندارد. همین امر باعث شده است تا کاربرد آن در انواع پروژه‌های عمرانی بسیار بیشتر شود. به کار بردن این داربست، می‌تواند تا حدی بر روی سرعت پیشرفت و روند پروژه‌های مختلف نیز تأثیر بگذارد و باعث تسریع کار شود. از دیگر ویژگی‌های این داربست، می‌توان به نحوه حمل‌ونقل آن اشاره کرد که به‌راحتی و در زمان کمی، انجام می‌شود.

سخن پایانی

اگر بخواهیم یکی از پرکاربردترین انواع داربست را معرفی کنیم، می‌توانیم به داربست مثلثی اشاره‌کنیم. این نوع از داربست، برای دسترسی به بلندترین ارتفاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در سرعت پیشرفت پروژه‌های عمرانی مختلف بگذارد. انواع مثلثی به‌راحتی نصب و جمع می‌شوند، بدون اینکه نیاز به تخصص خاصی در این زمینه وجود داشته باشد. این داربست‌ها همچنین استحکام بسیار زیاد، تحمل بار بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به سایر نمونه‌های داربست دارند. استفاده از سازه مثلثی محدودیت ندارد و می‌توان از آن‌ها در انواع پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز، استفاده کرد.