مزایای استفاده از لوله داربستی دست دوم

استفاده از لوله داربستی دست دوم در صورت سالم بودن نه تنها ایرادی ندارد، بلکه با صرفه اقتصادی نیز همراه است. اصولاً این لوله‌های صنعتی به‌صورت موقت در پروژه‌های عمرانی به کار گرفته می‌شوند و بعد از پایان آن نیز به‌عنوان محصول دست دوم به فروش می‌رسند. البته لوله‌های داربست آسیب‌دیده در پایان پروژه‌ها کنار می‌روند و تنها آن‌هایی که سالم مانده‌اند با قیمت مقرون‌به‌صرفه فروخته می‌شوند. در آینده به بررسی مزایای لوله داربست سنگین می پردازیم، اما در ادامه به سایر مزایای خرید لوله داربستی دست دوم و همین‌طور سایر ویژگی‌ها و مصارف آن آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

لوله داربست چیست؟

لوله داربست و بست داربست یکی از ملزومات موقت دنیای ساختمان‌سازی است که به منظور ساخت یا تعمیر بناهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، با این محصول می‌توان دسترسی راحتی به نواحی سخت ساختمان‌ها داشت. همچنین بسیاری از مهندسان، آن را در پروژه‌های ساختمانی خود به‌ عنوان تکیه‌‌گاه به کار می‌گیرند. از طرفی هم، موقتی بودن لوله‌های داربستی باعث شده که بتوان از آن‌ها در چندین پروژه بزرگ استفاده کرد که این موضوع باعث رونق در خرید و فروش لوله‌های داربست دست دوم شده است.

به‌علاوه، ساخت لوله‌های داربستی راحت است که همین موضوع باعث تولید آن توسط تعداد زیادی از کارخانجات فولادی کشور شده است. به‌طورکلی، تولیدکنندگان برای ساخت این محصول از ورق سیاه استفاده می‌کنند و طول آن را هم ۳ الی ۶ متر در نظر می‌گیرند. ورق‌های سیاه نیز با روش نورد گرم به لوله‌های داربستی تبدیل می‌شوند. همچنین این محصول در چندین طرح مختلف تولید می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

 

انواع لوله داربست از نظر ساختار

لوله داربستی مانند سایر مصالح ساختمانی در چندین طرح مختلف ساخته می‌شود. پایه این محصول نیز بر پایه فولاد و گالوانیزه است و از نظر ساختار تحت یکی از ۲ مدل زیر طراحی و تولید می‌شود:

  • لوله های درزدار

مدل درزدار به‌عنوان یکی از انواع لوله‌های داربستی می‌تواند بر سطح امنیتی سازه بیفزاید. سرعت تولید این محصول در کارخانه‌ها بسیار بالا است؛ به همین خاطر قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. این قیمت مناسب نیز باعث استفاده گسترده از لوله‌های درزدار به‌عنوان حصار و حفاظ سازه‌های مختلف شده است.

  • لوله های بدون درز

لوله‌های فاقد درز نسبت به مدل درزدار از ایمنی بالاتری برخوردار هستند. در واقع، تولیدکنندگان در جریان تولید آن، از متریال بیشتری استفاده می‌کنند که این امر باعث مقاومت بالای مدل بدون درز شده است. استفاده از مواد اولیه بیشتر و طولانی بودن پروسه تولید آن، باعث افزایش قیمت این محصول نسبت به مدل قبلی شده است. به ‌این‌ ترتیب، اگر قصد خرید لوله صنعتی دست دوم با مقاومت حداکثری را دارید، مدل بدون درز گزینه مطمئن‌تری محسوب می‌شود.

 

کاربردهای لوله داربستی در صنایع

کاربردهای لوله داربستی در صنایع، محدود به ساختمان‌سازی نمی‌شود. این محصول در حوزه‌های دیگر ساخت‌ و ساز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حوزه‌ها شامل ساخت پل، رمپ‌های اسکی، غرفه‌های نمایشگاهی و… می‌شوند. همچنین این محصول علاوه بر اینکه می‌تواند در ساخت و نگهداری پروژه‌های مختلف عملکرد درخشانی داشته باشد، قادر به ایجاد فضایی امن برای افراد مشغول به کار در نواحی ساخت ‌و ساز است.

وجود ایمنی یکی از مهم‌ترین اصول ساختمان‌سازی است که برای رعایت آن بایستی قواعد خاصی را در نظر گرفت. به عبارتی، صاحب پروژه بایستی از وجود امنیت در کار خود مطمئن باشد تا سلامت عموم مردم و عزیزانی که مشغول به کار هستند به خطر نیفتد. با استفاده از همین لوله‌های داربستی می‌توان امنیت محیط را تأمین کرد و باعث آسایش خاطر افراد شد.

مزایای استفاده از لوله داربست دست دوم

مهم‌ترین مزایای استفاده از لوله داربست دست دوم، به حداقل رساندن هزینه‌های ساخت ‌و ساز است. در واقع، برای تکمیل پروژه‌های عمرانی، سرمایه زیادی نیاز می‌شود که این مخارج را با انجام چند ترفند ساده می‌توان تا حد زیادی کاهش داد. برای مثال، می‌توان لوله‌های داربست قدیمی را جایگزین محصولات دست اول آن کرد.

معمولاً این محصولات به دلیل اینکه زمان کوتاهی در سازه‌های قبلی به کار گرفته شده‌اند، سالم هستند و می‌توان بارها از آن‌ها استفاده کرد. ضمن اینکه، استفاده از آن‌ها باعث افت کیفیت سازه نمی‌شود و تنها بابت صرفه‌جویی در مخارج پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

خرید لوله داربست دست دوم در ایران

تأثیر استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب در کیفیت پروژه‌های عمرانی بر کسی پوشیده نیست، به همین خاطر سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه همواره در تلاش هستند تا بهترین متریال را برای کار خود انتخاب کنند. بهترین متریال از دید صنعتگران، آن دسته از مصالحی است که در عین باکیفیت بودن از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد.

در رابطه با لوله‌های داربستی نیز بهترین انتخاب خرید کارکرده آن است. حتی بسیاری از خریداران مایل به اجاره لوله داربست دست دوم هستند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند، این محصول خریداری کنند تا بتوانند در پروژه‌های دیگر خود از آن استفاده کنند. فقط نکته‌ای که درباره خرید لوله صنعتی دست دوم وجود دارد، توجه به سلامت آن است.

هنگام خرید این محصول باید به بدنه آن توجه داشته باشید. ساختار کلی محصول بایستی سالم باشد تا بتواند وظیفه اصلی خود را که محافظت است به‌خوبی انجام دهد. به‌طورکلی، خرید لوله داربست استفاده شده در ایران و کشورهای دیگر، امر معمول و رایجی است که به ‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های ساختمان‌سازی انجام می‌گیرد.

عوامل مؤثر بر قیمت لوله‌های داربست کارکرده

فاکتورهای زیادی بر قیمت لوله داربست دست دوم تأثیر می‌گذارند که در قسمت زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • وزن محصولات
  • مدل و جنس لوله‌های کارکرده
  • اندازه قطر داخلی و خارجی آن‌ها
  • ضخامت محصولات (رایج‌ترین ضخامت مربوط به اندازه ۲ و ۲.۵ میلی‌متر است.)

سخن پایانی

لوله داربست از مصالح مهم و کاربردی ساختمانی است که با کمک آن می‌توان امنیت لازم در سازه‌های مختلف را برقرار کرد. این محصول به ‌طور موقت به سازه‌ها اضافه می‌شود و بعد از اتمام کار، آن را کنار می‌گذارند؛ به همین خاطر، بازار خرید و فروش دست دوم آن رونق زیادی دارد. این قطعه فولادی توسط شرکت داربست بازار که یکی از تولیدکنندگان و واردکنندگان باتجربه کشور در زمینه محصولات صنعتی است، تأمین می‌شود. شما می‌توانید جهت تکمیل پروژه‌های خود با بهترین قیمت از لوله داربستی کارکرده استفاده کنید.