قیمت بست داربست فلزی

عوامل موثر بر قیمت بست داربست فلزی انواع لوله

داربست یک سازه موقتی است که جهت دسترسی راحت کارگران به نقاط مختلف ساختمان و همین‌طور برای افزایش ایمنی کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، اکثر پروژه‌های عمرانی و صنعتی در دست ‌ساخت یا آن‌هایی که به تعمیر نیاز دارند، دارای ارتفاع بلند هستند؛ به همین خاطر دسترسی به نواحی مرتفع آن‌ها سخت است که برای رفع این مشکل از داربست استفاده می‌شود. قسمت‌های اصلی داربست را لوله و بست تشکیل می‌دهند. بست به ‌عنوان یکی از اجزای مهم داربست در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود که یکی از بهترین آن‌ها، مدل فلزی است. در ادامه به بررسی کامل این مدل و همین‌طور عوامل موثر بر قیمت بست داربست فلزی انواع لوله پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

بست داربست فلزی چیست؟

بست داربست فلزی، کار اتصال لوله‌های داربستی به یکدیگر را انجام می‌دهد. این قطعه به دلیل مقاومت بالایی که دارد، به ‌خوبی می‌تواند از پروژه‌های عمرانی در برابر عوامل مخرب خارجی محافظت کند و ریسک‌های موجود در ساخت‌وساز را به حداقل برساند. همچنین بست داربست در مدل‌های متنوعی ساخته می‌شود که هرکدام با توجه به شرایط و ارتفاع سازه به کار گرفته می‌شوند.

عوامل موثر بر قیمت بست داربست فلزی انواع لوله

 

 

 

فهرستی از انواع بست داربست

همان‌طور که اشاره شد، بست داربست در اشکال مختلفی طراحی و تولید می‌شود که هرکدام از آن‌ها مشخصات منحصربه‌فردی دارند که در زیر به بیان آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • بست تک‌پیچ

مدل بست تک پیچ یکی از بست‌های سبک‌وزن است که در وزن‌هایی نظیر ۶۵۰ و ۸۵۰ گرم ساخته می‌شود. این بست در لوله‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قرار نیست فشار زیادی بر روی آن‌ها تحمیل شود. بنابراین، بست تک‌پیچ برای پروژ‌ه‌های عمرانی گزینه مناسبی نیست و معمولاً از آن در محیط‌هایی مانند گلخانه‌ استفاده می‌کنند.

  • بست دوپیچ

بست دوپیچ حدود ۱۴۰۰ گرم وزن دارد و از آن می‌توان در پروژه‌های مختلف ساختمانی و گلخانه‌ای استفاده کرد. این بست فقط به دو پیچ نیاز دارد تا کار اتصال لوله‌های داربستی را انجام دهد؛ به همین خاطر به نام دوپیچ معروف شده است.

  • بست چهار پیچ

بست چهار پیچ نیز در وزن‌های متنوعی ساخته می‌شود. این محصول را می‌توان در وزن‌های مختلفی از جمله ۱۳۰۰ الی ۱۶۵۰ گرم ساخت. همچنین برای اتصال آن باید از ۴ عدد پیچ استفاده کرد و زاویه قطعه نیز بایستی به ‌صورت زاویه ۹۰ درجه تنظیم شود تا لوله‌ها به‌ خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

  • بست آهنگیر (بست H)

مدل آهنگیر یکی دیگر از مدل‌های بست داربست است که به بست H نیز شهرت دارد. این قطعه جهت اتصال لوله به تیرآهن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به همین خاطر به بست آهنگیر شناخته می‌شود. ضمن اینکه، این کارکرد مدل آهنگیر باعث استفاده گسترده از آن در پالایشگاه‌ها شده است.

  • بست گردان

مدل گردان یکی از سنگین‌ترین بست‌های داربست است. این محصول در وزنی حدود ۱۷۵۰ گرم ساخته می‌شود؛ به همین خاطر گزینه مناسبی جهت استفاده در پروژه‌های صنعتی بزرگ است. به‌ علاوه، خود بست گردان نیز در چندین مدل کاربردی ازجمله دوپیچ، چهار پیچ، شش پیچ و هشت پیچ تولید و عرضه می‌شود.

  • بست کفی

وزن تقریبی بست داربست کفی ۶۵۰ گرم است. ساختار آن نیز به‌گونه‌ای است که می‌تواند در سازه به‌ عنوان پایه هم مورد استفاده قرار بگیرد. ضمن اینکه بست کفی را می‌توان در بناهای مختلف به کار گرفت و تنها محدودیت آن در رابطه با مکان‌های دارای سرامیک است. فراموش نکنید که از این قطعه نباید در فضاهایی که با سرامیک پوشیده شده‌اند، استفاده کرد.

  • بست مغزی

مدل مغزی از بست‌های معروف فلزی است که مقاومت بی‌نظیری دارد. به همین دلیل، جهت افزایش استحکام سازه‌های مختلف از بست مغزی استفاده می‌شود. این بست با وجود اینکه تنها ۶۵۰ گرم وزن دارد، به ‌خوبی می‌تواند مقاومت مناسبی برای تحمل وزن داشته باشد.

نحوه ساخت بست داربست فلزی

بست داربست فلزی برای تولید اصولی از مراحلی نظیر ریخته‌گری قطعات، ریز کردن و تفکیک، ماشین‌کاری، بررسی مواد از نظر سطح کیفی و کلیات آن و همین‌طور پلیسه‌گری، مونتاژ، بررسی نهایی و بسته‌بندی عبور می‌کند. همان‌طور که گفتیم، این محصول در انواع مختلفی تولید می‌شود و در کل، طراحی‌های متفاوتی بر روی هر یک از آن‌ها انجام می‌گیرد.

 

 

عوامل موثر بر قیمت بست داربست فلزی انواع لوله

قیمت بست داربست فلزی بنا بر عوامل مختلفی تعیین می‌شود که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • شرکت سازنده

بست داربست توسط شرکت‌های مختلفی ساخته می‌شود که هر مجموعه‌، تدابیر ویژه‌ای برای محصولات خود در نظر می‌گیرد. محصولات برخی شرکت‌ها، مهندسی‌شده‌تر از سایرین هستند؛ به همین خاطر سطح کیفی قطعات آن‌ها بهتر است. در واقع، شرکت‌های حرفه‌ای برای پیشی گرفتن از رقبای خود، از مواد اولیه باکیفیت‌تری استفاده می‌کنند و پروسه ساخت قطعات در آن‌ها به روزتر و کارآمدتر است. در نتیجه، این محصولات از قیمت نهایی بالاتری هم برخوردار هستند. با توجه به شهرت برند ایران بست، بست هاس مختلفی تخت عنوان این برند ساخته و به بازار عرضه می شود بنابراین برای خرید کیفیت اصلی با قیمت مناسب حتما از مرجع معتبر خرید انجام دهید.

  • نوع بست داربست

هر مدل داربست، ظاهر و کارکرد مخصوص به خود را دارد. این کارکرد، یکی دیگر از عواملی است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. در واقع، می‌توان این‌گونه گفت که بست‌های داربستی بر اساس نوع و کاربردی که دارند، قیمت‌گذاری می‌شوند. طبیعتا، آن‌هایی که کاربرد مهم‌تری دارند از قیمت بیشتری هم برخوردار هستند.

  • وزن بست داربست

تفاوت زیادی از نظر قیمت بین بست‌های سنگین‌ و سبک وجود دارد. مدل‌های سنگین‌تر با قیمت بیشتری هم عرضه می‌شوند و بالعکس. در حقیقت، برای تولید بست‌های سنگین از مواد اولیه بیشتر و مقاوم‌تری استفاده می‌شود؛ به همین خاطر بست‌های سنگین با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند. در کل، بهتر است برای پروژه‌های عمرانی و صنعتی بزرگ از مدل‌های سنگین‌تر جهت افزایش ایمنی سازه استفاده شود.

 

 

فروش بست داربست برای انواع لوله با قیمت رقابتی

وجود مراکز تولید و فروش بست داربست فلزی انواع لوله در داخل کشور اهمیت زیادی دارد. در ‌واقع، صنعت ایران از رونق زیادی برخوردار است و پتانسیل لازم جهت رشد بیشتر را هم دارد. از طرفی هم، مهندسان و صنعتگران کشورمان برای ساخت سازه‌های خود به قطعاتی همچون بست داربست فلزی نیاز دارند.

این محصول بایستی در کیفیت بالا و قیمت رقابتی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد تا بتوانند اهداف خود را به ‌خوبی در پیش بگیرند. خوشبختانه کشور ما از حیث تولید قطعات فلزی در شرایط مطلوبی قرار دارد و کارخانجات زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. تولیدات ایرانی با وجود اینکه از سطح کیفی استانداردی برخوردار هستند، با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم عرضه می‌شوند.

سخن پایانی

بست داربست فلزی، کار در کنار هم قرار دادن لوله‌های ساختمانی و صنعتی را انجام می‌دهد و در کل، برپاکننده ساختار اصلی سازه‌های داربستی است. این محصول از نظر ظاهر، وزن و کارکرد تحت مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود. هر مدل، از کاربردهای گسترده‌ای در صنعت ساخت‌وساز برخوردار است و با قیمت ویژه‌ای هم به فروش می‌رسد. عرضه این محصول توسط مجموعه داربست بازار نیز صورت گرفته است. امکان خرید انواع تجهیزات داربستی از لوله‌های آن گرفته تا مدل‌های مختلف بست با قیمت رقابتی در سایت داربست بازار برای شما عزیزان فراهم شده است.