نرخ جهانی خدمات داربست

بر اساس گزارش منتشر شده توسط Transparency Market Research با عنوان “بازار داربست ” پیش بینی می شود بازار نرخ جهانی داربست با رشد 6.1% از 2018 تا 2026 به 78.4 میلیارد دلار برسد و آمریکای شمالی بالاترین سهم بازار را در بازار داربست در سال 2017 داشته است.

داربست به عنوان یک سازه غیر دائمی یکی از مهمترین ابزار کار کارگران و حمل مصالح در ساخت و ساز ساختمان، کشتی سازی، نفت و گاز و سایر صنایعی است که نیاز به کار در ارتفاع دارند. در ساخت سازه ها داربست موقت از تجهیزات مختلفی استفاده می شود. استفاده از بامبو، چوب، آلومینیوم و فولاد گرفته تا آخرین درجه های فولادی با استحکام بالا را شامل می شوند.

اجاره محصولات داربست

اجاره محصولات داربست , منبع درآمد قابل توجهی برای فعالان در بازار داربست است. حدود 80 درصد هزینه داربست صرف نصب، برچیدن و حمل و نقل محصولات داربستی می شود. داربست سبک به میزان زیادی بهره وری بازار داربست را افزایش می دهد و کارایی حمل و نقل آنها را افزایش می دهد.

پیش بینی می شود افزایش تقاضا در صنعت ساخت و ساز ساختمان های تجاری مرتفع و بهبود زیرساخت های مسکونی همراه با ساخت و سازهای جدید از رشد جهانی بازار داربست در بازه زمانی پیش بینی شده انجام شود. تعمیر و نگهداری و ترمیم ساختمانهای قدیمی که شامل تمیز کردن، تعمیرات، کارهای رنگ آمیزی، تاسیسات الکتریکی و سایر فعالیت ها می شود، تقاضا برای داربست را افزایش می دهد.

نرخ جهانی خدمات داربست درسال 2021

نرخ خدمات اجاره داربست بسته به اندازه، نوع داربست و محل نصب آن می تواند حدود 15 تا 50 دلار آمریکا در روز یا 40 تا 150 دلار در هفته هزینه داشته باشدکه البته این نرخ جهانی قیمت اجاره داربست مبلغ رایج تا حدودی در ایران هم صدق می نماید . اجاره می تواند به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه باشد و همچنین می تواند به صورت تکه ای (هزینه برای هر چرخ، قاب یا ریل محافظ) یا به صورت یک پکیج کامل باشد. اگر مقدار داربست در ارتفاع بیشتر مورد نیاز باشند، بسته به ظرفیت و اندازه می تواند حدود 35-350 دلار آمریکا یا بیشتر قیمت داشته باشد.

 با یک نگاه اجمالی به فروشگاه داربست آنلاین نرخ جهانی خدمات داربست قیمت یک نردبان تاشو آلومینیومی معمولاً می تواند 300-800 دلار آمریکا هزینه داشته باشد که برای پشتیبانی از تخته / پلت فرم آلومینیومی به دو قسمت تقسیم می شود. مینی داربست 4 چرخ را می توان با قیمت 80-300 دلار آمریکا بر اساس ظرفیت وزن و مواد خریداری کرد.

هزینه های سنگین و بزرگتر داربست بسته به اندازه (طول و ارتفاع داربست به اضافه عرض سکوی کار)، مواد و ظرفیت مصالح می تواند از 200-2000 دلار آمریکا یا حتی بیشتر متغیر باشد.

پیش بینی می شود با توجه به نرخ جهانی خدمات داربست  در بازار  از سال 2018 تا 2026 دارای بالاترین نرخ رشد با 6.2٪ باشد. انتظار می رود مزایای نصب داربست بوسیله لوله داربست برای اجرای فعالیتهای ساختمانی مانند نصب آسان، راحتی، ایمنی بیشتر و مقرون به صرفه بودن منجر به افزایش تقاضا خدمات داربست در سراسر کشور و جهان شود.

رشد داربست های آلومینیومی در بازارهای آینده

از نظر موادمصرف شده در داربست , آلومینیوم از سال 2018 تا 2026 بیشترین رشد را داشته باشد. از آنجایی که آلومینیوم از نظر وزن سبک‌تر از فولاد است و اکثر داربست‌ها نیاز به بلند کردن و قرار دادن آنها به صورت دستی می باشد، آلومینیوم بر فولاد ترجیح داده می‌شودچون در کاهش هزینه نیروی کار تاثیر گزار است .

در برخی از کشورهای در حال توسعه، هزینه نیروی کار بسیار مقرون به صرفه است. بنابراین، استفاده از چوب بامبو و چوبی رایج است. داربست های بامبو معمولاً در آسیا مورد استفاده قرار می گیرند، جایی که برای انعطاف پذیری، استحکام و سازگاری با محیط زیست مورد توجه قرار می گیرند.

داربست خارج از ساختمان 86.3 درصد از بازار جهانی داربست را در سال 2016 به خود اختصاص داده است و پیش بینی می شود که رشد مصرفی خود را طبق جدول زمانی پیش بینی شده ادامه دهد. داربست های خارج ساختمان تا 50 درصد از ساخت کلی ساختمان نقش دارد در حالی که داربستهای داخلی ساختمان عمدتاً برای نیازهای تعمیر و نگهداری استفاده می شود. پیش بینی می شود داربست های مورد استفاده برای نیازهای خارجی تا سال 2026 به ارزش 68.27 میلیارد دلار آمریکا برسد.