داربست نمایشگاهی

هرآن چه درباره داربست نمایشگاهی باید بدانید

در سال‌های گذشته، استفاده از داربست بسیار محدود بود و صرفا برای دسترسی به ارتفاعات در نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه اما سازه‌های داربستی به دلیل کاربرد بسیار زیاد، در انواع مختلفی تولید می‌شوند. یکی از مدل‌های داربست که باعث به وجود آمدن تحول در این زمینه شد، داربست نمایشگاهی است. در ادامه بیشتر به توضیح ویژگی‌های این نوع از داربست می‌پردازیم.

هرآن چه درباره داربست نمایشگاهی باید بدانید

استفاده از داربست نمایشگاهی یا همان اسپیس فریم‌ها، در چند سال اخیر رونق بسیار زیادی پیدا کرده و دلیل این امر، ویژگی‌های مثبت این نوع سازه‌ها است. داربست نمایشگاهی در واقع یک سازه سبک و مقاوم است که می‌تواند در برابر فشارهای فیزیکی وارد شده و همچنین شرایط آب و هوایی گوناگون، مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

ساختار این نوع از داربست‌ها بسیار زیبا و شکیل است و به همین خاطر از آن‌ها برای ساخت غرفه‌های نمایشگاهی استفاده می‌کنند. این نوع از داربست‌ها در الگوهای هندسی و تکرارشونده بسیار زیبایی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و قابلیت ساخته و مونتاژ شدن در مقیاس‌های بزرگ را نیز دارند. الگوهای هندسی زیبایی که با ساخت این سازه‌های داربستی ایجاد می‌شوند، باعث شده‌اند که غرفه‌های نمایشگاهی، بسیار چشم‌نواز به نظر برسند.

کاربردهای داربست نمایشگاهی

اسپیس فریم‌ها، کاربردهای بسیار گسترده و متنوعی دارند و موارد استفاده آن‌ها تنها به ساخت نمایشگاه‌ها محدود نمی‌شود. در ادامه برخی از موارد به‎کارگیری این نوع از داربست‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • ساخت انواع سوله‌ها

از داربست‌های نمایشگاهی می‌توان به‌عنوان سوله‌های موقت و دائم نیز استفاده کرد. ساخت انواع سوله‌ها با داربست‌های نمایشگاهی می‌تواند در عین مقاوم بودن، در هزینه‌های مختلف نیز صرفه‌جویی کند.

  • پارکینگ‌های دائم و موقت

برای ساخت یک پارکینگ هزینه بسیار زیادی نیاز است و پارکینگ ساخته‌شده امکان جابه‌جایی و حمل و نقل ندارد. در همین راستا می‌توان از داربست نمایشگاهی برای ساخت انواع پارکینگ‌های دائم یا موقت استفاده کرد. همچنین ادارات و شرکت‌ها نیز می‌توانند از این ابزارآلات، برای درست کردن سایه‌بان استفاده کنند.

  • سن و استیج

از دیگر موارد استفاده داربست‌های نمایشگاهی، می‌توان به ساخت سن و استیج اشاره کرد. سن یا استیج ساخته شده با هر متریالی، باید توانایی تحمل وزن بالایی را داشته باشد؛ به همین جهت اسپیس فریم‌ها، بهترین مواد برای ساخت این پلتفرم‌ها هستند.

  • غرفه‌ها و قفسه‌های نمایشگاهی

از داربست‌های نمایشگاهی علاوه بر ساخت سازه نمایشگاه، می‌توان برای ساخت غرفه‌ها و قفسه‌ها نیز استفاده کرد. این مدل داربست‌ها هیچ‌گونه محدودیتی در ابعاد و اندازه ندارند و می‌توان به‌راحتی از آن‌ها برای ساخت این غرفه‌ها استفاده کرد.

  • ساخت طاق‌های مختلف

برای ساخت و بنا کردن طاق‌های مختلف جهت ورودی انواع مراسمات، می‌توان از این نوع داربست‌ها بهره برد؛ زیرا هزینه بسیار مناسب و در عین حال تنوع بالایی دارند و به همین دلیل می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای این کار باشند.

  • قاب بنرهای تبلیغاتی

متریالی که در ساخت قاب برای انواع بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند، باید قابلیت برش خوردن و همچنین خم‌شدگی داشته باشند تا بتوان آن‌ها را به اشکال مختلف درآورد. پس می‌توان ادعا کرد که استفاده از اسپیس فریم، یک انتخاب کاربردی و به‌صرفه برای این کار است.

مزایای استفاده از داربست‌های نمایشگاهی

خرید و استفاده از این لوله داربست ها مزایای زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت که در این قسمت به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • عدم محدودیت در اندازه و مقیاس
  • جلوه بصری و الگوهای هندسی بسیار زیبا
  • از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه
  • نصب راحت و ساده در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • قابل‌حمل و جابه‌جایی

سخن پایانی

یکی از انواع مختلف داربست که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و رواج زیادی پیدا کرده، داربست نمایشگاهی است. این ابزارها در عین استحکام و مقاومت بسیار بالا در برابر فشار و شرایط محیطی، قیمت بسیار مناسبی دارند. نصب این نوع داربست به‌سادگی امکان‌پذیر است و در زمان کوتاهی انجام می‌شود. الگوهای هندسی تکرار شده در مونتاژ اسپیس فریم‌ها، باعث می‌شوند که آن‌ها شکل زیبایی داشته باشند و در جاهای مختلفی به کار روند. این مدل داربست علاوه بر ساخت نمایشگاه، در ساخت انواع سوله‌ها، پارکینگ‌ها، سن و استیج و … نیز استفاده می‌شود.