استفاده از پله و پاگرد داربستی

کاربرد داربست در صنعت ساختمان

کاربرد داربست های کوچک یا به اصطلاح داربست های باریک برای انجام عملیات‌های ساختمانی کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع داربست برای کارهای نما، رنگ آمیزی، نجاری، سقف کاری و ایمن سازی سقف و همچنین تعویض پنجره ها یا سایر کارهای تعمیر و نگهداری استفاده می شوند. داربست های نما بسیار آسان نصب و سریع جمع آوری می شوند، و دارای ایمنی مناسبی برای انجام کارهای سبک دارند.

داربست در صنعت ساختمان

داربست فلزی های کوچک متشکل از لوله داربست از جنس  آلومینیومی و فولادی با اجزای سبک وزن تشکیل شده است که مونتاژ و جداسازی را آسان و سریع می کند. هم برای خانه  و هم برای پروژه های آپارتمانی بزرگ و کوچک بسیار مناسب است. اجرای پروژه های داربست کوچک به صورت استاندارد در 3.07 متر ارتفاع و 2.00 متر طول برای هر طبقه کاری و 61 سانتی متر عرض پلت فرم انجام می شود.  البته می توان می توان آن را در طول، عرض و ارتفاع را در اندازه و سایزهای مختلفی اجرا نمود.

داربست بزرگ ( داربستهای بنایی )

.
کاربرد داربست های بزرگ در اجرای پروژه های سا ختمانی بزرگ که از داربست‌های عریض استفاده می‌کنند که به آن داربست بنایی یا داربست سنگین نیز می‌گویند. این نوع داربست برای کارهای سنگ تراشی، گچ کاری نما، کارهای خاص و یا در پروژه هایی که به فضا ی بیشتری نیاز است بسیار مناسب است.
داربست بنایی یا داربست ساختمان برای انواع کارها در پروژه های ساختمانی پیچیده و ساخت و سازهای پیشرفته در زمینه هایی مانند ساخت و ساز، مهندسی عمران، صنعت، ساخت پل، کارخانه های کشتی سازی و … استفاده می شود. سیستم داربست سنگین یا بزرگ از نظر عرض محفظه و طبقات انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. داربست به صورت استاندارد در طول 3.05 متر و ارتفاع 2.00 متر برای هر واحد اجرایی و 125 سانتی متر عرض ارائه می شود. می توان آن را در طول، عرض و ارتفاع با را در اندازه و سایزهای مختلفی اجرا نمود. 
بیشتر بخوانیم : قیمت میلگرد 

داربست متحرک

.
یکی از  ویژگیهای داربست متحرک نصب بسیار آسان و جابجایی راحتی دارند و به نسبت نرخ بازار مناسبتر می باشد . در جاهایی که نیاز به کارهای کوچکتر با امکان جابجایی داربست، در داخل و خارج از خانه وجود دارد، عالی است، زیرا با چرخ های بزرگی که در پایه های داربست اجرا شده است به راحتی جابجا می شوند.
 
کاربرد داربست متحرک را می توان در طول ها و عرض های مختلف طراحی و اجرا نمود، به طوری که می توان در فضاهای تنگ و کوچک  داربستی تا ارتفاع حدود 14.0 متر مونتاژ کرد.
.

داربست باربری

.
پروژه های داربست باربری برای جابجای بار در پروژه های ساختمانی در ارتفاع استفاده می شوند که معمولا با نصب آسانسورهای صنعتی و یا حتی آسانسورهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.
تصویر آسانسور نصب شده بر روی داربست آسانسور داربست
همچنین آسانسورهای مسافری و باربری از 60 کیلوگرم تا 2000 کیلوگرم را می توان طراحی و اجرا نمود و برای باربری مصالح ساختمانی همچون سنگ , آهن آلات و میلگرد کاربرد دارد .
.

داربست تزئینی یا محافظ

کاربرد داربست تزئینی برای برافراشتن پرچم و موارد مشابه و یا آویزان کردن پارچه , عکس و موارد تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین کاربرد داربست محافظتی برای بستن پارچه , توری , پلاستیک برای حفاظت پروژه ها از عوامل آب و هوایی , برف , باران , باد و طوفان , گردوغبار می باشد.