نصب داربست ساختمانی

رعایت 7 نکته ایمنی در نصب داربست ساختمانی

کاربرد داربست در تکمیل پروژه های صنعت ساختمانی برای کارگران امری ضروری است. داربست نسبت به نردبان مزایای بیشتری دارد زیرا می تواند کارگران زیادی را در خود جای دهد، فضای مناسبی را برای کارگران ایجاد می کند که با کیفیت بهتری کار انجام دهند و به مراتب از نردبان ایمن تر است.
برای مونتاژ و نصب داربست ساختمانی ثابت و داربست متحرک باید نکاتی را در نظر داشت که در زیر به مواردی از آن اشاره خواهیم کرد:

نکته اول ایمنی در نصب داربست

قدم اول در نصب داربست این است که مطمئن شویم که بستر برای داربست مناسب باشد. باید این نکته رادر نظر  داشته باشیم که سطح زمین تراز باشد  و آب و رطوبتی که ممکن است باعث لغزش داربست شود یا موانعی که ممکن است با سازه تداخل داشته باشد وجود نداشته باشد.

 

نکته دوم ایمنی در نصب داربست

پدهای مخصوص داربست که مربع شکل هستند زیر پای داربست قرار دهید، مخصوصاً زمانی که زمین شنی و نرم است.پدهای زیر داربست نسبت به تخته سه لا گزینه مناسبتری است زیرا در صورت عدم تراز بودن زمین تخته چندان پایدار نیست. 

 

نکته سوم ایمنی در نصب داربست

 شخص یا اشخاصی که کار نصب و مونتاژ داربست را انجام می دهند باید حتما فردی حرفه ای و با تجربه در این کار باشد تا بتواند تعادل لازم را داربست ایجاد کند  زیرا درصورتی که داربست بصورت صحیح اجرا و مهار نشود می تواند خطرات جانی و مالی جبران ناپذیری داشته باشد …

بیشتر بخوانیم : نرخ جهانی خدمات داربست

 

نکته چهارم ایمنی در نصب داربست

قبل از نصب ، قطعات و تجهیزات داربست کاملا بررسی شود تا مطمئن شوید که آسیبی ندیده باشد و دارای شکستگی , خرابی و فرسودگی نباشد. هرگز نباید از قطعات بدشکل، زنگ زده و یا آسیب دیده استفاده کنید. داربست باید به
سازه های مجاور محکم شود. قطعاتی که برای محکم کردن داربست استفاده می شوند را مجددا بررسی کنید تا مطمئن شوید که تحمل هرگونه فشاری را دارند.

 

نکته پنجم ایمنی در نصب داربست

برای بالا رفتن کارگران از داربست و رسیدن به طبقات بصورت نردبانی مونتاژ  و نصب شود تا ایمنی بیشتری را ایجاد نماید و اگر از داربست برای مدت طولانی استفاده می شود بهتر است بصورت راه پله ای نصب شود .

 

نکته هفتم ایمنی در نصب داربست

در پل ارتباطی بین داربستها و فضایی که کارگران نیاز به حرکت و جابجایی دارند سعی شود از دو و یا سه تخته داربست استفاده شود تا فضای حرکتی کارگران عریض تر و در نتیجه ایمنی بیشتری داشته باشد. 

 

 

نکته ششم ایمنی در نصب داربست

با استفاده از مهاربندی مورب ایمنی  پروژه های داربست را بیشتر کنید. هنگام نصب داربست، استفاده از لوله  و طناب برای مهار داربست می تواند مفید باشد.